|
|
|
|
|
|
A könnyűszerkezetű épületelem (gerenda, SJI-gerenda, hang hőszig. födém, oszlop, hang hőszig.tető szaru és tetőpalló stb.), továbbá
- - a dominó ház (moduláris, mobil dominó rendszer),
- - a szerelt garázs,
- - a "szereld Magad, fele Marad" akciós szett,
- - a stabil - egyterű, a tárolók etc.
összeállítás/gyártása általában, ha készleten van 1-2 nap, de 3-6 hét a megrendelt mennyiségtől, méretétől és a megrendelő által diktált 'gazdag' felszereltségtől, a pillanatnyi leterheltségünktől függően.
A rövid átfutási idő értelemszerűen azt is jelenti, hogy a megrendelőnek a megrendelés pillanatában a teljes vételárral rendelkeznie kell(!).
A kölcsönösen kialakított termék ár és határidő (rendelés szerint):
< TELEPHELYI ÁTVÉTELI ÁR > |
Az nem tartalmaz sem szállítási sem más egyéb szolgáltatást (az mindenkor külön tétel lesz, mivel előre nem látható, hogy a dominóház telepítés a 'szomszédos utcába' vagy esetleg az országhatáron túli helyre kerül).
Amennyiben az is szükséges (kivétel az épületelem gyártás és terméksorozata, annak leszállítására nem vagyunk felkészülve), a szállítás és egyéb szolgáltatás ettől független számlázási tételként fog szerepelni és nem tárgya a fent felsorolt termékek határidős teljesítésének. |
|
A felesleges adminisztráció csökkentése érdekében a jelen megrendelés, a megrendelés visszaigazolása, a tárgyban folytatott levelezés egy egységként alkotja majd a megállapodást a felek között.
A megrendelés visszaigazolása tartalmaz minden olyan elemet ami azonosítja a megrendelés tételeit, a teljes vételárat, a vállalt határidőt. |
|
A vételár 3 részletben de közel egy időben kerül befizetésre ill. betéti letétbe: |
|
|
A társasághoz visszaküldött egyeztetett megrendelőlap/kalkuláció és a rendelés 15% -a
a küldéssel együtt esedékes, amelyből 10% foglalóként működik.
Befizethető bankban, postán és a társaság pénztárába személyesen. |
|
|
A konkrét határidővel, részletes tételekkel és árral rendelkező visszaigazolás kézhezvételét követően 3 munkanapon belül kell a további összegből az
55% -os vételár részt az előzőek szerint rendezni. |
|
|
A fentmaradó 30% ugyanakkor ügyvédi / közjegyzői letétbe kerül, ha a felek az szerint állapodnak meg.
Ennek a költségét megosztva a két megállapodó fél egyenlő arányban viseli.
Ha felek ezt nem kérik, a harmadik árrész teljes összege is (30%) a Társaság számlájára fizetendő az 55% -kal együtt . |
|
Amennyiben a megrendelő a visszaigazolt megrendelését a további befizetések előtt visszavonja / lemondja az a foglaló elvesztését jelenti, ill. ha a Társaság mondja fel ebben a szakaszban, akkor a foglaló kétszeresét kell teljesítenie a megrendelője felé. |
|
A beérkezett megrendelés és az első vételár részből a 10% foglaló a Társaságot arra kötelezi, hogy 3-8 munkanapon belül a megrendelés nagyságától függően, jelen megrendelőlap elválaszthatatlan részét képező visszaigazolásában félreérthetetlenül részletezze a megrendelés tételeit, tartalmát hogy átvételkor vitára semmi ne adjon okot. |
|
A Társaság ütemezett program szerint gyárt és szerel.
A megrendeléseket a beérkezések és mennyiségek függvényében adott határidőkre kell, hogy vállalja mások felé is. Ezért a jelen megrendelő tudomásul veszi, hogy a visszaigazolt, megadott határidő 3 munkanapon keresztül érvényes csak és kötelezi a gyártót annak betartására.
Ez a három munkanap áll rendelkezésére a Megrendelőnek, hogy az esedékes 55% +
+ 30% vételárat banki vagy más úton rendezze. |
|
A három munkanap multával, ha a vételárnak a rendezése valamilyen oknál fogva halasztódik ( 55% + 30%)
a Társaságnak joga van egy új teljesítési, szállítási határidőt megállapítani.
Az milyen csúszást jelenthet ilyenkor, azt a vállaló a folyamatosan érkező más megrendelések vállalása függvényében tudja csak megállapítani és attól kezdve azt betartani.
Ezt a tényt a Megrendelő, mivel a késedelmet Ő okozta, a Társaság ebben az esetben vétlen, tudomásul veszi és elfogadja. |
|
A felek megállapodnak abban is, hogy minden, a termékre vonatkozó megrendelői módosítás, a legapróbb is, melyet postai vénnyel küld meg a Megrendelő, a vállalási végösszeget annak arányában módosíthatja, valamint a szállítási határidőt további minimum 3 - 5 munkanappal esetenként kitolhatja.
Annak megítélése , hogy a min. 3-5 nap elegendő e, a Társaság kizárólagos hatásköre. Erről a határidő eltolásról a Társaság értesítést küld. |
|
A vállalt határidő csúszása esetén naponta a Társaságot terhelő napi kötbér mértéke a napi jegybanki alapkamatból számított összeg.
A megrendelő átvételi-, elszállítási határidő csúszása ugyanez, azaz naponta a megrendelőt terhelő kötbér mértéke a napi jegybanki alapkamatból
számított összeg
és
további 20 Ft / m2 / nap > 1,5m-rel kör-körösen növelt bruttó m2 helyfoglalási-tárolási díjra is kötelezett.
A napforduló minden naptári nap du. 3 óra. |
|
A megrendelés a megrendelő egyéni kívánságait és felépítettségét tükrözi, az kizárólag az Ö akaratát takarja. Ezért az összegek befizetését követően és ezzel a két fél között létrejött végleges megállapodást nem lehet felmondani. |
|
A gyártót kötelezi a vállalt határidő, a megrendelőt az elkészült termék átvétele. |
|
A 6-10. pont kizárja annak a lehetőségét, hogy a beszerzésnek-, a gyártás előkészítésének-, a termék gyártásának időszakában a megrendeléstől, megállapodástól elálljon a megrendelő. |
|
A felek kijelentik, hogy fentieket elolvasták, értelmezték, megértették és a megrendelés tárgyának árát képező összeg befizetésével ill. annak befogadásával ezt a tényt igazolták és minden részletét magunkra nézve az aláírás dátumától kezdve, kötelezően elfogadták. |
|
Úgy a Társaság képviselője, mint a jelen megrendelő kijelenti, hogy törekedni fog a súrlódás és vita mentes átadás átvétel a teljesítések körül esetlegesen felmerülő problémák, nézeteltérések egymás közötti rendezésére, megoldására.
Amennyiben mégis vitás kérdés keletkezne, a Pest megye MONORI Bíróság illetékességét jelölik ki, mint a vita tárgyát képező ügyben eljáró Bíróságot(!).
|
|
Ha a megrendelő (megbízottja) elérhetősége, levelezési címe, a telepítés helye nem azonos a fenti számlázási címmel:
- Kitöltendő űr mezők - |
|
|
Jelen megrendelőlapból, < amely a köztünk létrejövő megállapodás elválaszthatatlan része lesz >
-
1 példányt eredeti Excel fájlban, e-mailben kérünk visszaküldeni, hogy számítógépeinkben továbbra is kezelhető legyen
-
további 3 azaz három példányban kinyomtatva aláírva kérjük "kézben" vagy postai úton címünkre eljuttatni.
|
|
***határidőről kicsit részletesen |
|
Esetenként tapasztaljuk, hogy nincs kellőképpen értelmezve a fentiek szerinti átadás-átvétel határideje, ezét kicsit körbejárjuk:
-
a társaság < igény egyeztetési vállalási rendelési befogadási szakasza > a megkeresések szerint folyamatos, egy időben egyszerre mindig több megrendelővel állunk kapcsolatban.
Amikor pl. Önnel majd közösen kialakítunk egy megkívánt határidőt, azt követően és azzal párhuzamosan vonzata kell, hogy legyen a vállalási összeg rendezése is az ÁSzF szerint (a tárgyalást követő 5 munkanapon belül).
-
Amennyiben késik az Ön befizetése, az a megbeszélt határidőt módosítja (mások befizetése és értelemszerűen az így elkötelezett vállalásunk az Önét be fogja előzni).
-
Csak olyan kialakított/közölt határidőt tudunk komolyan venni/tartani, amit a fenti ÁSzF szerinti megrendelés is követ, ha a megrendelés időben csúszik, az csak egy beszélgetés szintjén marad mindaddig még megrendelés nem lesz belőle és természetesen egy újabb határidő(!)
Igen gyakori, hogy hónapokkal előbb egyeztetünk a dominó mobilház vásárlóval, mint az általa kért határidő.
A legtöbb félreértés ebből származik.
Az ügyfél úgy-gondolja, hogy megegyeztünk és számít a leszállítás dátumára.
Alapvetően elhibázott gondolat.
Csak ismételni tudjuk, egy egyeztetett vállalási összeg/határidő csak akkor válik valóságossá, ha azt megrendelés/befizetés is követi. |
Átmeneti lehetőség: |
pl. ismert, hogy a kiválasztott, egyeztetett dominó mobilház 5 hónap múlva kell a megrendelőnek, azaz Önnek.
-
Megtörténik a megrendelés, a visszaküldött egyeztetett megrendelőlap/kalkuláció szállítási határidő és a rendelés 15% -a befizetésre kerül , amelyből 10% foglalóként működik.
Befizethető bankban, postán és a társaság pénztárába személyesen.
-
A további összegek befizetési idejét közösen állapítjuk meg, ami nem lehet későbbi a méretétől/értékétől függően, mint a vállalt határidő előtti 3-8 hét. Ezt a megállapodásban külön pontban rögzítjük, mely szerves kiegészítő része a szerződésnek.
Így a társaság ütemezni tudja és besorolja a gyártásba időben az Ön igényét és Ön is garantáltan biztosítva van, hogy a kért időpontra telepíthetővé válik a Dominóháza...
A megoldásnak van egy lehetséges hátránya a vállalási összeg szempontjából:
-
ha minden befizetés a megrendeléssel egy-időben a jelen ÁSzF szerint történik, a Ft/Euró számítás a szerződéskötés/befizetés pillanatában érvényes árfolyamon kerül rögzítésre, az nem változik a továbbiakban, rögzített áras lesz. A társaság azonnal meg tudja emelni az Ön dominóházához szükséges rendelési mennyiségekkel a beszállítói kontingenseit.
Ezzel biztosítva a rögzített ár értékállóságát.
-
ha csak az első 15% kerül befizetésre a megrendeléskor, a tényleges vállalási összeget a késleltetett további befizetéskori Ft/Euró árfolyam korrigálni fogja le vagy fel, ahogy a Forintunk piaci helyzete diktálja.
Örvendetes és javasolt ez a gyakorlat.
Mindenki biztosított (a gyártó is a megrendelő is), hogy zökkenő mentes lesz a megállapodás minden pontjának a betartása és teljesítése. |
|